Flipper Cup 4 Frederikshavn 2023

Flipper Cup

Så er det blevet tid til Flipper Cup for holdene, Lav, Mellem og Dyb i

Frederikshavn Svømmehal, Parallelvej 8, 9900 Frederikshavn.

Søndag d. 26. marts 2023

Indsvømning kl. 12.15 - Stævnestart kl. 13.15

Vi mødes i forhallen kl 11.55 hvor trænere og holdleder, vil være klar til at tage imod svømmerne,

herefter åbner omklædningen kl 12.00.

Der er afmærket pladser i svømmehallen hvor vi skal sidde, forbeholdt svømmerne, men forældre er

meget velkomne som tilskuere.

Tilmelding senest d. 10. marts 2023

Jeres barn, kan sammen med sin træner, vælge hvad de skal svømme, max 3 individuelle løb + holdkap.

Det koster 100 kr. at deltage som betales sammen med tilmelding her

Der vil efter stævnet være medaljer til alle svømmer, ved personlig fremmøde

Afmelding af svømmere skal ske senest kl 11.45, derfor er afbud på dagen vigtigt til

Michael Søttrup tlf. 21 66 50 66.

Da stævnet afholdes omkring middagstid, anbefales det at spise godt hjemmefra. Der vil blive serveret pizzasnegle + frugt/grønt + 1 juice, til svømmerne i løbet af dagen.

Der er en cafe åben i hallen på dagen, der sælger mad, sødt og drikke.

Det skal du huske

Badetøj

Gerne svømmebriller

Håndklæder (gerne 2)

T-shirt og shorts, til at tage på når du ikke svømmer

Drikkedunk, der er varmt i en svømmehal

Evt. spørgsmål kan rettes til Henrik Olesen (henrik@olesen.one / 40 46 19 81)

Praktisk information

Et Flipper Cup stævne varer typisk ca. 3½ time (inkl. opvarmning). Svømmerne må max deltage i 3 løb, derudover holdkapper, holdkapperne laves af træneren/trænerne på dagen. Længste distance er 50 m. Dit barns instruktør vil hjælpe med at vælge hvad dit barn skal svømme.

Da stævnerne afvikles omkring middagstid, vil det være en god idé hvis børnene enten har spist hjemmefra eller har en lille sund madpakke med. Flere steder er det også muligt at købe mad i cafeteria.

Forældre kan vælge selv at køre deres barn til stævnet, ellers koordinerer vi gerne, sådan at alle kommer afsted. I svømmehallen er der et skilt hvor svømmerne, fra de enkelte klubber, skal sidde. Trænerne/holdlederne vil hjælpe svømmerne med at komme i vandet (og bearbejdning af alle de nye indtryk.)

Forældre må meget gerne blive og se stævnet. Et svømmestævne kan være en stor/overvældende oplevelse, da der er mange andre mennesker (100-120 svømmere) og tingene til kan gå hurtigt, derfor kan det være ekstra rart for svømmeren, at have mor eller far med i hallen. Da der er varmt i svømmehallerne opfordres tilskuere til at tage let tøj på/med

Indbydelsen til stævne vil blive tilsendt på mail og der bliver gjort opmærksom på det via Facebook.

Ved deltagelse kan der blive brug for hjælp til praktisk opgaver, fx kørsel hvis der er svømmere hvis forældre ikke kan komme med, holdledertjans hvor man skal være lidt praktisk gris for trænerne og tag til holdledermøde hvor der vil være information om stævnes afvikling eller tidtager/official hvor man kommer helt tæt på svømningen og bliver en stor del af stævnet, samt at være med til at give ALLE børn en god oplevelse. Klubben skal til hvert stævne stille med 2 official.

-     Umiddelbart er opgaverne for official og holdleder taget for de to stævner i 2023, men kom endelig med og se hvad det går ud på og stil endelig mange spørgsmål.

12.03.2023
26.03.2023 kl. 12.00 - 26.03.2023 kl. 17.00